29 Eylül 2019 Pazar

Sabır taşı


Nereden başlasam inanın bilmiyorum?


Maç öncesi yazısında öngördüğümden daha da güvenlikli bir 11 çıktığı derbide 3 puanı kaçıran taraf oldu Fenerbahçe. Sanırım Ersun Yanal’da Galatasaray’ın bu kadar pasif kalacağını tahmin etmiyordu, gerçi cezalandırmak için gereken hamleyi yaptı ancak Deniz Türüç iyi gününde değildi.




Stoperlerin aksama ihtimaline karşı Emre ve Gustavo’yu ön stoper denilebilecek şekilde oynayıp Tolga ve Ozan’ı merkeze yardıma getirdi. Ortada oluşan kutunun içinde Belhanda -zaten maskeden bir şey göremiyor- etkisiz kaldı. Hücum planıda Max Kruse hariç doğru işledi, ki ben Kruse’nin kilit oyuncu olduğunu belirtmiştim. Vedat Muriqi özellikle Marcao ile her ikili mücadelesini kazanırken , Luyindama’yı da baya hırpaladı. Havadan yerden her topu saklayan vedat’ın açtığı kanallara Tolga Ciğerci ‘nin girmesi Galatasaray adına şanstı.





Galatasaray’a gelmek istemiyorum zira ağır konuşmam gerek.




Galatasaray'ın maç sonunda oyuncularının ortalama pozisyonları yukarıdaki gibiydi. Neredeyse 2 ay geçmesine rağmen-hadi transferler geç yapıldı diyelim 1 ay- ortaya 1 dakika bile iyi futbol ortaya konulmadı. Nereden çıktığını, kimin bu takıma empoze ettiğini anlayamadığım 4-3-3 aşkı - bu maçta daha da saçmalayarak 4-1-4-1 gibi bir dizilim ile sahaya çıkılmıştı, düşünülen Galatasaray ‘ın topa sahip olarak pas futbolu oynaması- ben demiyorum basın toplantısında levent hoca söyledi- idi. Ancak takımda en iyi pas atan oyuncu Seri tribüne gönderilmesinin ve Yine pas futbolu oynayabilmek için en önemli şey topsuz mobilite iken babel, Feghouli gibi kara delik 2 oyuncu ve yuto gibi bir bek ile sahaya çıkmanın mantığını bize birisinin anlatması gerekiyor. Realitede sahaya çıkan 11’leri gördüğümde en azından top bizde kalmayacak zaten topla oynayamıyoruz kontra yakalarız diye düşünüyordum ancak Falcao ‘nun belki 1.000 kere gösterdiği defans arkası koşularına 1 kere bile pas atılmaması sebebiyle Fenerbahçe’yi gafil avlayamadık, forvete pas atılmasını geçtim , defansa yardım etmeyen, atılan her topu içeri çekip vurmaya çalışan Babel’e göre takım dizayn etmişiz. Uzun süredir bu kadar sinirlendiğim bir maç olmamıştı, artık takımdan bir hareket bekliyordum ama inanılmaz hayal kırıklığı oldu, ve bu sistemle devam edildiği sürece hayal kırıklığı devam edecek. Hocanın acilen formsuz babel ve Feghouli yi kenara alıp 4-4-2 ‘e dönmesi ve baskılı sürekli pres yapan Galatasaray genlerine geri dönmesi gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails